Stijgbeugel September 2012

Zondag 3 juni Running Diner Rotaract Alkmaar

Rotaract Club Alkmaar deze club jonge mensen van 25 tot 30 jaar,
organiseerden 3 juni een Running Dinner in Alkmaar.
Voor twee goede doelen en wel Stichting Marette,s Child Care en Stichting Dupla.
Anneke en ik waren uitgenodigd wij hadden al eerder een presentatie gegeven op hun avond,
wat nu precies Dupla deed.Met de cd en onze ervaring ging de presentatie prima.
3 juni was het de dag.
Om 16.30 uur werden alle gasten verwelkomt in Grand Cafe Samen,met een drankje,
hier kreeg iedereen die zich had aangemeld voor 75.00 euro zijn programma.
keurig op naam om 17.45 voorgerecht in Restaurant Vito wij onze groep ging per boot
dat was al een feest op zich.18.15 het tussen gerecht 1 Restaurant Babylon
19.30 tussengerecht 2 Grand Cafe Samen dus weer in de boot met de gehele groep.
20.00 Hoofdgerecht Mojo,s Eatertainment, 21.15nagerecht Restaurant Babylon dus in de boot
inmiddels kende je de groep waar je steeds mee dineerde ,iedere keer zat je bij andere gasten aan tafel, zodat Anneke en ik ons verhaal over Dupla konden vertellen.Hier kregen we ook veel belangstelling voor het vrijwilligers werk van Dupla.
Die ene lach waar je het allemaal voor doet, die hand die open gaat, de ontspanning die je ziet bij de klient.
21.50 Veiling Restaurant Babylon dit was een enorm succes.
Er werden 15 kavels geveild, het bracht met elkaar het dinner en de veiling 9.000.00 euro op , dit deelden we met Stichting Mariette,s Child Care. We hadden allemaal een prachtige avond met veel nieuwe contacten.
Zo hopen we dat we Dupla goed op de kaart hebben gezet.

Zaterdag 9 juni Rabo bank sponsor fietstocht

De Dupla familie is weer uit fietsen geweest.
Na vele telefoontjes [persoonlijk vragen werkt altijd het beste] vetrokken we om 10.00u. vanaf het parkeerterrein aan de Oosterweg in Nieuw Niedorp, dit was nieuw dit jaar, de formulieren moesten bij de Pr. Maurits opgehaald worden.
Piet Bregman had Dupla weer op tijd aangemeld bij de bank, je moet hier zelf opletten, eerder deed de bank dit. Wat een storm en regen deze zaterdag, het kon niet slechter, niet iedereen heeft een fiets met trapondersteuning, maar iedereen die zich opgegeven had was er. Dikke pluim!.
Het tempo waren de meningen over verdeeld, maar we zijn met onze groep bij elkaar gebleven. Op voorstel van Riet hebben we bij de eerste stempelpost koffie dronken en……. ook een lekkere appelpunt erbij. Dit was nieuw, een extra stempelpost onderweg.
We waren met 11 mensen, Bets Bootsma, Arie van Dijk, Annie en Joop Groen, Riet Groen, Piet Poland, Elly en Flip Ligthart, Gerie en Frans Hoogendijk en Nel Klein.
Het is toch een leuk bedrag voor de kas van Dupla 250 euro en voor volgend jaar bestellen we beter weer. Het was 33 km deze keer. Voor wie wilde heb ik thee/koffie gezet na de fietstocht en kon door de in en in koude handen niet eens de sleutel omdraaien van de voordeur, van de schuur lukte wel en hebben nog even gezellig nagepraat. Inmiddels zijn er vast al weer mensen die niet mee konden fietsen vanwege hun vakantieplannen weer terug en ik hoop dat ze genoten hebben. Groetjes Nel Klein

Lotje en Co

Piet werd alweer tijdje geleden gevraagd om mee te werken aan het tijdschrift Lotje en Co .
Dit is een tijdschrift voor gezinnen met een zorgintensief kind, dit tijdschrift wordt onder deze groep veel gelezen. Het artikel waar Piet aan meewerkte ging over vaders die zelf iets hadden opgezet op sportief gebied voor hun eigen gehandicapte kind. Piet moest hiervoor naar DenHaag en hij werd in mooi kleren gehesen en een heuse fotoshoot volgde. Nou het was goed gelukt Piet ziet er lekker sportief uit: zie hier het restultaat!

Pony nieuws

Helaas is op woensdagmorgen 22 aug. onze allerbeste pony Jacky overleden.
Toen ze deze morgen Jacky uit de wei haalde leek ze niet helemaal in orde, wilde geen broodje van Piet en had weinig zin in lopen dus, werd ze weer terug gebracht naar de wei. Jaap belde mij later dat ze iedere keer ging liggen, of hij de dierenarts moest bellen, die werd gebeld maar kon door spoedoperatie niet komen. Ik ben gaan kijken, en trof Jacky al heel slecht aan, ze liep erg te wankelen en leek neurologisch niet in orde. We hebben nog een andere dierenars gebeld, maar deze weer snel afgebeld omdat ze heel hard achteruit ging en ze stervende was, ze is uiteindelijk rustig ingeslapen op het gras in het zonnetje, mooier kan je het niet maken. Zo gaat het ook in de natuur. Jacky was een hele goeie pony die we eigenlijk niet konden missen, ze is 21 jaar geworden. Deze leeftijd stond in haar paspoort maar het kan zijn dat ze al veel ouder was omdat haar paspoort veel later is aangevraagd en ze haar leeftijd toentertijd hebben geschat.
We gaan onze allerbeste Jacky ontzettend missen!!

Piet en Herman van IJzendoorn, hebben in augustus 2 haflingers aangekocht, deze zijn nog jong en moeten nog beleerd worden, zijn al wel onder het zadel gewend. Deze haflingers zijn zussen van de eerdere haflingers die we hebben beleerd voor het huifbed in Italie. Herman( met hulp) gaat ze voor ons beleren. De pony’s Olly en Roos zijn hiervoor ingeruild.

En er is ook nog een nieuwe Fjord in opleiding, deze komt van een fokker uit Overijsel. Het is een ruin van 6 jaar en heeft al wat ervaring voor de wagen in enkelspan. Hij is net zo groot als Obi en we hopen dat dit een leuk span kan gaan worden. Hij heeft een hele deftige naam: Cordano, maar we hebben er voor gekozen om hem maar Daan te gaan noemen. Maar net als voor de haflingers geld er zal nog heel wat training ingaan zitten voor dat hij kan meedraaien in het huifbed. Groetjes Carolien Bregman