Snoezelen

De Alexandertuin

Op de 1ste verdieping van het complex is onze prachtige snoezelruimte ‘De Alexandertuin’ gesitueerd!
Er is een aparte ‘huiskamer’ naast de snoezelruimte waar men samen kan vertoeven. Ook is het mogelijk daar van een heerlijk kopje koffie te genieten.

Zomers kunnen de deuren naar het rolstoel-vriendelijke balkon open en heeft men zicht op de ‘buiten bak’. Ondertussen kan een ieder die dat wil heerlijk snoezelen in ‘De Alexandertuin’.

Wat is snoezelen?

Het woord snoezelen is een samenvoeging van de woorden snuffelen en doezelen. Snoezelen biedt een comfortabele en veilige ruimte waarin de verschillende zintuigen worden gestimuleerd door een combinatie van muziek, lichteffecten, trillingen, tastmateriaal en geuren.

snoezel-ruimte