Stijgbeugel November 2012

Op een mooie Pinksterdag!
Op 27 mei (1e Pinksterdag) gaven Anton en Mirjam Rietveld een feest vanwege hun 30-jarig huwelijk en het feit dat Mirjam Sarah zou zien.
Mirjam vroeg of ze folders van ons mocht hebben. Ze hadden besloten om aan hun gasten te vragen om in plaats van hun geld te geven Dupla wilde steunen. Dat kon in de vorm van een eenmalige donatie (geld in een enveloppe) of om donateur te worden.
Zo gezegd, zo gedaan. Bij alle genodigden wil er dus bij de uitnodiging ook een folder van Dupla in hun bus. Dat heeft uiteindelijk een resultaat opgeleverd van € 2.100,- !!
Daarvoor hartelijk dank!

Rommeldorp Barsingerhorn 25-08-2012
Alweer voor het derde jaar staat de kraam van Stichting-Dupla op het Rommeldorp in Barsingerhorn.
En geloof me, weer of geen weer, de mensen komen in drommen naar deze markt. Voetje voor voetje lopen de mensen langs de kramen. Sommige mensenlopen met armen of tassen vol mooie rommel! Er komen zelfs mensen, al voor de markt geopend is, met grote tassen die alles wel willen kopen, zelfs onze TV waar een sticker opgeplakt is met de tekst “Ik ben niet te koop” en waar de film over het Huifbedpaardrijden bij Dupla afgespeeld word.
In onze kraam staat geen rommel, maar mooie cadeau `s die je niet kunt kopen! Nee die kun je winnen!
De vrijwilligers verkopen deze loten/ kanskaarten (21en) voor € 0.50   en als je mazzel hebt en 17, 18, 19, of 20 punten hebt ga je met een leuke prijs naar huis. En heb je 21 punten, dan heb je de hoofdprijs gewonnen. Heb je niets gewonnen, krijg je een lekker spek als troostprijsje.
Deze avond hebben we € 320.10 opgehaald. Een mooi bedrag waarvan we weer eten voor de pony`s kunnen kopen.
Het was zomaar 22.30 uur! De markt liep leeg, tijd om alles weer in te pakken en in de auto te laden.  Met dank aan de vrijwilligers die zich voor deze avond hebben ingezet.

Vrijwilligers uitje Stichting-Dupla 15-09-2012
Uitje bedenken voor de vrijwilligers van Stichting-Dupla!
Wat vinden de mensen nou eigenlijk leuk om te doen? Of niet te doen?
Dit jaar hebben we voor een High Tea gekozen met als afwisseling wat West-Friese verhaaltjes,  verteld door een groep mensen van het West-Friese genootschap Langedoik 1.
De middag begon om 15.00 uur en duurde tot 18.00 uur in De Rijd in Nieuwe Niedorp.
Eerst lekker thee/ koffie drinken met heel veel lekkers erbij. Toen iedereen genoot van zijn/ haar bordje met eten luisterden we naar de verhaaltjes van de vertellers. Heel mooi om naar de verschillende verhaaltjes en anekdotes van de schrijvers te luisteren. Ieder heeft zijn eigen manier van schrijven en vertellen. Sommige verhaaltjes zijn herkenbaar en andere zijn verzonnen waar je weer je eigen fantasie op los kunt laten.
Wij denken dat iedereen genoten heeft van deze middag, die misschien een beetje rommelig geëindigd is! Dit kwam doordat we te snel moesten opbreken omdat er om 19.00 uur weer een nieuwe groep mensen in “onze” zaal kwam.
Voor de liefhebbers van de Floralia waren boekjes gekocht zodat de mensen die mee wilden lopen geen entree hoefden te betalen.
Alle vrijwilligers bedankt voor jullie aanwezigheid en op naar het uitje van volgend jaar.
Wat gaan we dan doen? Ideeën zijn altijd welkom, stuur ze maar naar het bestuur van Stichting-Dupla.

De hartelijke groeten van het bestuur, Carolien, Piet, Herman, Anneke, Brenda, Luite, Mieke en Rita.

Pé Kamp heeft het volgende nog ingebracht:
Dupla betekent dubbel maar om de intentie daarvan wat duidelijker uit te laten komen is het misschien wel zinvol om er een (tweede) betekenis aan te geven. Daarom heb ik het volgende bedacht: De paarden trekken het huifbed en wiegen door hun loopbeweging de cliënt die erop ligt dus:

De Unieke Paarden Liefde Aanspanning

Afgekort: DUPLA

Bets ontmoet Detmar
Ontmoetingen met Detmar Avôt. Deze zomer kregen we met onze fietsclub van de Vrouwen van Nu een rondleiding op de zorgboerderij in ’t Waarland. Interessant hoe ze daar met gehandicapten de werkzaamheden verrichten. Diverse soorten groenten, tuinplantjes, vruchten en eieren worden in het winkeltje aan de weg verkocht. Een paar weken later ging ik weer heen om wat te kopen. Opeens komt Detmar vanaf de weg het terrein op lopen. Ik vraag of hij me herkend en dan lacht hij ietwat verlegen. Ik vraag of er rode bessen te koop zijn. Hij kijkt rond in het winkeltje, zoekt in de koelkast. “Nee”, schudt hij met zijn hoofd en gaat hij het erf op. Als ik naar huis fiets zit het me niet lekker. Waar kwam hij vandaan? Ja, van de weg, maar kan dat zomaar? Ik ben niet gerust en bel ’s avonds Martina op. Ze helpt me gauw ui te droom. Aan de overkant van de weg staat een huis en daar woont Detmar. Ik ben gerustgesteld. Bij de rondleiding was dat verteld en dat kreeg ik niet mee, want ik stond ergens anders. Begin september gaan we met ons fietsclubje in ’t Anker in Kolhorn koffiedrinken. Zie ik daar een glimp van Detmar? Vraag het de serveerster. “Ja, dat is Detmar, hoe kent U hem?” Ik vertel van Dupla en dat hij daar vaak kwam met zijn moeder, die bestuurslid was. “We gaan hem opzoeken”. En ja hoor, daar is Detmar in de keuken, keurig in wit overhemd, zwarte broek, schort voor, net als de kok. “Detmar er is bezoek voor je”. Weer die verlegen lach, hij ziet het en komt dichterbij, ik krijg een schouderklopje. Vraag of hij het hier leuk vindt, hij lacht. Loopt met een papier in zijn handen. “Hij controleert de bestellingen”, zegt Gepke Bechthold, de eigenaresse van ’t Anker. We praten nog even, maar mijn fietsvriendinnen wachten, dus ik ga en neem met een highfive – op aangeven van Gepke – afscheid van Detmar. Het deed me goed te zien hoe ze hier met hem omgaan, zo erg aardig! Detmar stond even in het middelpunt van de belangstelling, hij hoort er daar echt bij en heeft dat zelf ook gevoeld, want hij genoot er zichtbaar van.

Bets Bootsma