JB-Doedag

Hetty en Rita zijn uitgenodigd om op 31 maart Stichting Dupla te promoten op een school in
Heerhugowaard.  Wat ontzettend leuk dat wij zijn uitgekozen door de jeugd! (dachten wij trots). Dit was duidelijk niet de keus van de leerlingen, maar van een docent.
Zij probeerde al een aantal jaren Stichting Dupla als het goede doel te krijgen voor de JB-Doedag!

In maart is de NL-Doedag, in april op het Johannes Bosco is het JB-Doedag. De leerlingen hebben via een klus formulier gevraagd aan buren, opa’s en oma’s en/of andere familieleden of zij een klusje konden doen. Voor deze klus ontvingen zij dan een kleine vergoeding.
Op 11 april hadden de leerlingen, van de eerste en tweede klas, vrij om al die klusjes te doen bij familie, vrienden, bedrijven enz….De klussen die door de leerlingen zijn uitgevoerd waren heel verschillend, helpen in de manege, paarden verzorgen, studderen in en om de stal, schoonmaken, auto’s wassen en straten boenen, nieuwe plantjes aanplanten, bomen snoeien enz. enz.

Op 11 april werden wij uitgenodigd om 12:00 uur aanwezig te zijn, als de leerlingen van de brugklas en eerste klas weer op school kwamen met hun verdiende geld. Tijdens het nuttigen van de lunch (klaar gemaakt door docenten van deze leerlingen) werd het geld geteld en in een grote enveloppe gedaan. Na de lunch werd deze, prachtig versierde, enveloppe aan Hetty en mij uitgereikt. Zij hebben ontzettend goed hun best gedaan!!
De leerlingen zijn om 09.00 uur met hun klus begonnen. De brugklas moest om 12.00 uur op school zijn om hun “klus geld” in te leveren, tijdens de lunch. Met de hele klas werd het geld geteld. De 6 brugklassen, 164 leerlingen, hebben totaal € 1479,70 ingezameld.
De leerlingen van de tweede klas hebben hetzelfde gedaan. Zij moesten om 12.45 uur terug zijn op school en kregen ook een lunch aangeboden. De 6 tweede klassen, 159 leerlingen, hebben in totaal € 946,70 ingezameld.
Hetty en ik zijn ontzettend trots op deze leerlingen, zij hebben zich toch maar ingezet voor hun gehandicapte medemens, onze dank hier voor!

Namens Stichting Dupla, Hetty Hofte en Rita Bak
Namens Trinitas College Heerhugowaard, Carolien Blokdijk