NH van 1816

Op woensdag 20 februari was het feest in het complex aan de Heerenweg 250a te Barsingerhorn. Stichting Dupla mocht uit handen van de heren IJs Feller en Lex Verëll van de Noordhollandsche van 1816 , schadeverzekeraar uit Oudkarspel, een fantastische cheque van € 100.000 ontvangen.

Mede dankzij deze gift kunnen Stichting Dupla en LR /PC Bucephalus het nieuwe complex met twee rijhallen, kantine, snoezelruimte, lift en verschoningsruimte voltooien. Het inrichten binnen en het bestraten buiten is nu mogelijk gemaakt. Eind mei of begin juni zullen de laatste werkzaamheden zijn verricht en kan het complex officieel worden geopend.

Dan zullen Dupla en Bucephalus optimaal gebruik kunnen maken van de vele mogelijkheden die alle faciliteiten bieden. Naast de diverse disciplines van het valide paardrijden zal er voor ernstig meervoudig gehandicapte kinderen en volwassenen volop gelegenheid zijn om deel te nemen aan het zogenaamde huifbedpaardrijden: heerlijk paardrijden al liggend op de ruggen van twee pony’s.

En na het rijden nog even doorwiebelen op een groot waterbed, luisteren naar muziek en kijken naar mooie lichteffekten in de nieuwe snoezelruimte. Begin juni kan het genieten in Barsingerhorn écht gaan beginnen. Voor Dupla was het 20 februari al feest, mede dankzij de gift van de Noordhollandsche van 1816!

noordhollandsche-van-1816