Kinderkroon 2005

Bij de uitreiking van de Nationale Kinderkroon 2005 viel Stichting Dupla dubbel in de prijzen: naast die bijzondere Kinderkroon 2005 won Dupla ook de publieksprijs! We waren allemaal supertrots!!

De juryleden van de Nationale Kinderkroon kozen het huifbed-paardrijden voor meervoudig gehandicapten van Stichting Dupla als winnaar van de ereprijs Nationale Kinderkroon 2005 van Stichting Kinder-postzegels Nederland. Twee weken geleden kon je lezen wat de juryleden Marjolein, Leonie, Debbie en Jay van de Meester Spigtschool uit Hoogkarspel vonden van deze bijzondere manier van paardrijden. Hierbij zit je niet op een paard, maar lig je in een soort hangmat op de ruggen van twee paarden. Voor kinderen met een handicap is dit een hele goede manier om te ontspannen en het is ook nog goed voor de bloedsomloop. Het huifbedpaardrijden was niet het enige project dat werd beoordeeld. In totaal gingen twee jury’s op pad om een kijkje te nemen bij zes projecten in heel Nederland. Uiteindelijk kozen ze samen met Floris Roubos van School TV Weekjournaal voor het huifbedpaardrijden als grote winnaar!

Bron: Het Noordhollands Dagblad

kinderkroon-voor-stichting-dupla